//De link tussen Donald Trump en promotionele producten

De link tussen Donald Trump en promotionele producten

Een belangrijk onderdeel van de succesvolle verkiezingscampagne van Donald Trump was de inzet van promotionele caps. Naar verluidt spendeerde hij er 3,2 miljoen dollar aan, wat meer zou zijn dan het bedrag dat hij aan direct mail besteedde. In totaal gaf de Amerikaanse President 15,3 miljoen dollar uit aan promotionele producten als shirts, caps, signs, et cetera.

Er is nog een link tussen product media en Trump: het imago van veel herrie en weinig kwaliteit. Ook al geven bedrijven gemiddeld tien procent van hun marketingbudget uit aan promotionele producten, worden deze nog vaak gezien als bijzaak.

Cecilia Grahn Nyd

Dat moet anders vindt Cecilia Grahn Nyd, vice-president van het Zweedse MEC Gruppen. Zij weet als geen ander duidelijk maken hoe een goed doordachte inzet van product media (wat volgens haar een betere term is dan promotionele producten), als geïntegreerd onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie, zorgt voor een hoge return on investment.

Zij geeft haar keynote op De Leveranciersdagen. Een verplicht nummer voor iedereen die actief is in de promotionele productenbranche. Het seminar met Cecilia Grahn Nyd begint op beide beursdagen om 14:00 uur. Je kunt je plek reserveren bij registratie voor de beurs.

 

 

2017-07-11T14:01:56+00:00